Tuesday, October 5, 2010

perjuangan ADAM

Memperjuangkan perpaduan Melayu dalam membentuk ukhwah ISLAMIAH di era moden; akhir zaman... Perjuangan yang sudah lama dilupa oleh kerana perbezaan pendapat dan idealogi.. Percaya atau tidak inilah kenyataan yang sebenarnya. Jika kita perhatikan dan peramati banyak tanda - tanda akhir zaman yang telah dan sedang berlaku. Hakikatnya kita sedang menuju ke akhirnya.

Pada sesetengah orang Melayu itu tidak penting, malah Melayulah yg banyak merosakkan nama Islam namun hanya mampu mengeluarkan kata-kata tanpa bertindak.. Sesungguhnya Islam itu tunjang kepada umatnya namun jangan dilupa bangsa kita.. Bukan ingin menyemai sifat assobiyah namun tidak mahu lupa jati diri kita sebenar... Ayuh, kita bersatu membina ummah Islam yang berjaya...

Ingatlah saudara-saudaraku hanya perpaduan yang mampu menguatkan kita...

2 comments:

  1. salam,,,,ada majlis ka nie??
    kalau nk support mcm mne ya???

    ReplyDelete
  2. saya cadangkan kamu join NGO yang ada ciri2 perjuangan ADAM ini.mudah2an lebih islamik dan terjaga.Ayuh masuk ke dalam tarbiah , ana tahu siapa buat ADAM ni.InshAllah , tapi if kamu sudah ada komitmen lain silakan aja untuk mengabaikan pelawaan saya.Tapi saya bukanlah ahli NGO tersebut.

    ReplyDelete